Brand building a tvorba obsahu

Brand building a tvorba obsahu

Pojem brand building se i v našich končinách, snad pro nedostatek vhodného a dobře znějícího českého ekvivalentu, skloňuje stále častěji. V podstatě znamená budování značky, které se může skládat z mnoha aspektů a aktivit.

V našem článku níže se nyní podíváme na to, jak s rozkvětem značky souvisí tvorba obsahu. Ten je totiž pro povědomí o vašem podnikání zcela zásadní a pro maximální efektivitu by měl splňovat určitá kritéria.

Značka by zkrátka měla fungovat po všech stránkách a strategie by měla být dostatečně promyšlená, protože konkurence je ve většině oborů víc než dost.

Co je obsah

Obsahem se dnes nazývá v podstatě cokoli, co vypustíte do virtuálního prostoru. Může to být text, fotka, video, grafika, odkazy, dokumenty a podobně.

Když vám záleží na PR a tom, jak vás či vaši firmu veřejnost skutečně vnímá, je dobré publikovat obsah, který je trendy a zároveň má dostatečnou kvalitu, což může být zejména v začátcích oříšek.

Ten pravý obsah, který bude lákat vaše cílové publikum si nejspíš najdete až ve chvíli, kdy jej už budete nějakou dobu tvořit a dostanete zpětnou vazbu. I

nternet bývá v tomto ohledu poměrně nepředvídatelný, zejména pokud se jedná o sociální sítě a s nimi související algoritmy.

Totéž platí o množství obsahu – časem si najdete rovnováhu tak, aby ho nebylo ani málo ani příliš.

Jak souvisí se značkou

Vše, co budete nahrávat a prezentovat na internetu, vám bude tvořit pověst, publikum, sledovanost, návštěvnost webu a v důsledku toho i prodeje, obrat a zisky. Chce to tedy, abyste v první řadě měli pro svou značku vymyšlený příběh a určitou „náladu“ a s tímto poté sladili i to, jakým způsobem budete pracovat s obsahem a jaký bude.

Dále skrze obsah můžete prokázat svou odbornost, přístup ke klientům, schopnost přijímat zpětnou vazbu a vyrovnávat se s kritikou, rozhodit různá lákadla a odkazy a samozřejmě se propagovat a ukazovat své úspěchy.

Pokud nemáte rozpočet na spolupráci se specialistou, vždy si můžete svůj obsah tvořit i sami, návodů zdarma najdete na internetu velké množství a dvojnásob, pakliže vládnete-li dobře anglickým jazykem.

Jak s obsahem pracovat

Promyslete si, jaký druh obsahu bude pro vaše podnikání nejvhodnější. Ideální je kombinovat několik druhů – například PR články, příspěvky na sociálních sítích, fotografie a občas nějaký ten reel či video.

Pokud k tomu máte skvěle vybudovaný web, bude to pro začátek stačit, aby publikum a prodeje rostly, ale abyste nestrávili jenom správou této oblasti celý den. Propagujte svou značku i shora uvedené, jak to jen půjde.

Nemusíte mít strach, že budete příliš tlačit na pilu, většina značek má spíš opačný problém, tedy že po nich ani pes neštěkne. Kromě toho je dnes určitou normou na sebe dost intenzivně upozorňovat, protože stimulů mířících na naše publikum je mnoho a nenápadná značka snadno zůstane v pozadí, navzdory vysoké kvalitě.

Co úspěch nepřinese

A ještě pár slov k tomu, jak s obsahem raději nepracovat. Za prvé, zveřejňujte jen obsah, kterým jste si jisti, neprezentujte tedy každou fotku nebo článek jen proto, aby jich bylo co nejvíce. Dále se vyhněte šokujícímu obsahu všeho druhu.

Zaujmout pozornost je jedna věc, nicméně když tento aspekt přebije vše ostatní a snažíte se o publikaci něčeho poněkud skandálního, pak můžete ztratit důvěru svých zákazníků a v horším případě být třeba i zablokováni na sociálních sítích a podobně. Internetové prostředí vám také přestane přát ve chvíli, kdy budete působit jako robot anebo tzv. scam, tedy podnik s podvodnými nebo zavádějícími praktikami.

A nedoporučujeme se ani spřátelovat a pomáhat si s nekvalitními a neseriózními weby a partnery. Začněte zlehka, jednoduše a sledujte, co funguje a co nikoli, to je jediná bezpečná cesta, pokud jste zcela bez zkušeností.