Kvalitní linkbuilding a tvorba zpětných odkazů

Seo audit a tvorba webových stránek > Zajímavosti > Seo zajímavosti a návody > Kvalitní linkbuilding a tvorba zpětných odkazů

Kvalitní linkbuilding a tvorba zpětných odkazů

Ať už chcete zapracovat na návštěvnosti svého webu a třeba i prodeji nějakého zboží či služby sami anebo na to máte k ruce profesionála, hodí se vědět, co všechno se pro daný cíl vlastně dá v PR světě udělat.

Už z výše uvedených pojmů je vám asi jasné, že půjde o propojování webů s jinými pomocí odkazů.

Jde o způsoby, jak zvyšovat návštěvnost za použití nástrojů, které se nacházejí mimo vaši stránku. K čemu jsou vám tedy odkazy dobré, jak fungují a jakými způsoby se dají využít? Čtěte dále.

Kouzla s odkazy

Odkazy vedoucí z jiných webů na ten váš přirozeně zvyšují vaši viditelnost a návštěvnost, pokud je jejich umístění promyšlené a je jich dostatek.

Teoreticky se dá říci, že čím více odkazů, tím lépe pro vaši stránku, ale není to pravidlo absolutní, protože vyhledávače a SEO obecně jsou problematikou vcelku zapeklitou. Pokud na vaši stránku vede mnoho takových cestiček, měli byste mít vyšší pravděpodobnost dobrého umístění ve výsledcích vyhledávání. Zejména to pak platí u odkazu ze stránky, která je sama velmi úspěšná z hlediska návštěvnosti.

Odkazy z vysloveně nekvalitních stránek však mohou mít pro vaši návštěvnost naopak negativní efekt.

Poctivá cesta

Ideální je, pokud je linkbuilding přirozený – tedy vy se zviditelňujete jiným způsobem než skrze váš web, tím se propagujete a následně mají partneři, zákazníci a známí tendenci na vás sami odkazovat z různých konců internetu.

Nicméně to často nestačí, proto většina webů, které potřebují pomoci s návštěvností, tvoří odkazy cíleně a zahrnují je do obsahu různého druhu. Obsah by přitom měl být smysluplný a kvalitní, aby nebylo zjevné, že existuje jen proto, abyste do něj mohli „nacpat“ do nejvíce zpětných odkazů.

Zároveň je také vhodné, když odkaz vede z webu s příbuznou tématikou, ve stejném jazyce a alespoň vzdáleně podobné lokality (opět to ale není vždy absolutně platné pravidlo). 

Možnosti využití

Jak jsme již zmiňovali výše, linkbuilding a tvorba zpětných odkazů jsou způsobem, jak zlepšit svoje umístění ve výsledcích vyhledávání a zvýšit návštěvnost svého webu. Důsledkem je pak širší publikum a větší úspěch vašeho podnikání, který se dále doporučeními, ještě vyšší návštěvností a případně umisťováním dalších zpětných odkazů na různé propojené či spřátelené weby neustále dále „nabaluje“.

Důležité tedy je začít, mít trpělivost, být konzistentní a nespoléhat se na pochybné weby, které sice nabízí nákup odkazů, ale na první pohled odhadnete, že se jedná o nějaký pokoutný byznys.

Pokud už za linkbuilding budete platit, ať jde o skutečně kvalitní, oborově příbuzné a seriozní stránky.

Ne pro každého

Možná vás překvapí, že jsou zde typy byznysů, pro které se zpětné odkazy nehodí, nedávají takový smysl. Jednak jde samozřejmě o skutečně velké a známé značky, které již stihly prorůst velkou částí internetu, jsou hluboko v povědomí lidí, mají spoustu zákazníků a sledujících a odkazy na ně se objevují všude možně úplně samy od sebe.

Druhou skupinou jsou weby, které využívají ke zvýšení návštěvnosti jiných nástrojů a třeba do nich i investují. Mohly by třeba zařadit i linkbuilding, ale není dost dobře možné se soustředit na a udržet všechny strategie zároveň. Nicméně i v tomto případě by dávalo smysl jej alespoň zvážit, protože odkazy na rozdíl od placené reklamy mají déle trvající efekt.

Posledním druhem webu jsou ti, kteří nemají na podobné kousky zdroje a energii (nebo si to alespoň myslí). U této skupiny by se však nejspíš vyplatilo zamyslet se nad tím, jestli to nejde udělat i (skoro) zadarmo svépomocí a alespoň tak zasadit semínko, které může a nemusí vyklíčit. V tomto ohledu začínající podnikání nemá co ztratit.