Tvorba pozitivního obsahového marketingu

Seo audit a tvorba webových stránek > Zajímavosti > Tvorba obsahu > Tvorba pozitivního obsahového marketingu

Tvorba pozitivního obsahového marketingu

S alespoň nějakými marketingovými nástroji se v dnešní době setkáváme dennodenně. Obvykle spíše v pozici příjemce, tedy toho, na koho mají působit. Když se pak zamýšlíme nad vlastním marketingem své značky, z některých kampaní se můžeme přiučit a některé bychom zase v žádném případě následovat neměli.

Někdy je lépe na sebe strhnout méně pozornosti, ale mít sledovanost, která je upřímná a dlouhotrvající, než přitahovat oči všech, ale z důvodu skandálního, podbízivého nebo trapného obsahu.

Přečtěte si naše základní tipy, jak svůj obraz v očích veřejnosti nepokazit, ale kontinuálně vylepšovat.

Tvorba obsahu

Vytváření různého materiálu, který můžeme vložit na web nebo na sociální sítě, je v současné době základ úspěchu. Zároveň to nesmí být jen tak ledajaký obsah, nýbrž obsah poutavý, kvalitní, který se zároveň dostane k co největšímu počtu lidí.

Konkurence v této oblasti je velká a weby i jednotlivci se předhánějí, kdo vysleduje tendence vyhledávačů a algoritmy sociálních sítí lépe a přesněji jim přizpůsobí svůj obsah.

Řadí se sem texty a články, fotografie, videa a další položky. Všechny mají společné základní parametry pro to, aby se „líbily“ vyhledávačům i návštěvníkům a generovaly zisk vašemu podnikání.

Kvalitní obsah

Co si představit v této oblasti pod kvalitou a tou „správnou náplní“ vašeho webu? Nejspíš se to bude lišit u každého jednotlivce, ale ze zkušenosti vyplývá, že by neměl být zcela bez substance, avšak nesmí se to přehánět s odborností, cizími výrazy, příliš dlouhými a komplikovanými souvětími a myšlenkami.

Tím velmi rychle ztratíte pozornost svého publika. Informační hodnota by měla být určitě přítomna, ale na úrovni laické, tedy populárně-naučné, pokud tedy netvoříte obsah pro vysloveně úzkou skupinu odborníků.

Důležitá je také poutavost, která se dá zajistit jednak střídáním různých druhů obsahu, zajímavou slovní zásobou, obrazovým materiálem na vysoké úrovni, a jednak celkovým laděním estetiky webu, obsahu, i vašich sociálních sítí.

U psaného textu pomůže také přehledná struktura, lákavý nadpis a odlehčený úvod.

Co s dosahy a návštěvností

Ani vlastníci a provozovatelé webů, kteří mají do puntíku „splněno“ vše, co jsme uváděli výše, nemusí mít nutně statisíce návštěv a sledujících. Je nutné se k tomuto celku ještě navíc správně propagovat, propojovat s ostatními tvůrci prostřednictvím linkbuildingu a různých spoluprací, být aktivní a v přímém kontaktu se svým obecenstvem.

Tvorbu kvalitního obsahu a k tomu správné PR zároveň musíte udržet konzistentně, pravidelně a dlouhodobě. Není však nic jednoduchého neustále produkovat, když nemáte odezvu, jakou byste si přáli. Proto sledujte i drobné změny k lepšímu ve svých statistikách, dovolte si z nich mít radost a pozorujte, která taktika je nejefektivnější.

A pamatujte, že pomalu, ale jistě vybudovaná návštěvnost bude trvalejší a skutečnější, než návštěvnost jako na houpačce a snaha zaujmout neseriózním obsahem.

Řešení problémů

Co když vám to zkrátka nefunguje? Neustále se učte a získávejte nové informace a zkušenosti od osob, které si tím prošly. Není uměním žádné problémy nemít, ale dokázat je řešit s klidnou hlavou.

Zkoušejte nové strategie, mentálně to nevzdávejte, zlepšujte svůj obsah, vyšperkujte více jeho propagaci, propojte se s více lidmi. Tento pomalý rozvoj vám dá mnoho dobrého – lepší schopnosti a dovednosti, větší odolnost, vytrvalost a trpělivost a nakonec pravděpodobně i úspěšnější web a v návaznosti i podnikání.

Jen nesmíte spěchat a hledat jednoduché cesty, protože ty často bývají účinné jen dočasně. A když jste v koncích nebo už nemáte energii na to přicházet sami, ale nemáte velký rozpočet, vždy je možné zaplatit si třeba jednu či dvě konzultace s někým, kdo tomu rozumí a lépe vás nasměruje.