Buďte vidět v internetových vyhledávačích

Seo audit a tvorba webových stránek > Zajímavosti > Seo zajímavosti a návody > Buďte vidět v internetových vyhledávačích

Buďte vidět v internetových vyhledávačích

Pokud provozujete web pro jakýkoli účel, vždy chcete mít dostatečnou návštěvnost a dobrou pozici ve výsledcích vyhledávání. Z laického pohledu je snadné nabýt dojmu, že přední pozice mohou zaujmout výhradně uživatelé s placenou reklamou.

Vyhledávání je však daleko sofistikovanějším procesem – neustále se automaticky zkoumají data a tvoří různé statistiky s velkým množstvím různých hodnot, aby jejich výsledkem mohlo být právě pořadí při „googlení“ určitého výrazu.

Ovlivnit to tedy jednoznačně jde, jen je potřeba znát základní principy, na kterých vyhledávače fungují, a věnovat vylepšení své pozice trochu toho času a úsilí.

Tajemná zkratka SEO

S těmito třemi písmeny jste se již jistě setkali. Co to ale znamená a jaký to má pro váš web význam? V angličtině search engine optimization, v češtině optimalizace obsahu pro internetové vyhledávače. Jenže co tedy vyhledávačům vyhovuje?

Na toto (SEO) téma existuje celý komplexní obor, který je úzce propojený s marketingem. Ve zkratce řečeno však vyhledávače upřednostňují weby s obsahem, který je důvěryhodný, jsou v něm zahrnuta ta správná klíčová slova, je správně odkazy propojený s jinými (kvalitními) weby a textové útvary mají ideální strukturu. Je toho samozřejmě více, ale pro představu to stačí.

Pokud jste si tedy dosud mysleli, že co se týče různých internetových nástrojů jste mimo radar, tak jste se pletli – váš web je stále analyzován.

Vaše pořadí

Když návštěvnost vašich stránek za moc nestojí, dost možná za tím bude nedostatek propagace, nižší a zapadlá pozice ve vyhledávání, popřípadě nějaký přešlap v rámci linkbuildingu či publikovaného obsahu. Dá se to ale napravit a tento trend zvrátit.

Nastudujte si, jak by měly vypadat psané příspěvky na vaší stránce, jakou by měly mít strukturu a jak se používají klíčová slova. Pravidelně pak dle těchto pravidel publikujte. Pokud máte k dispozici dobrý web, kam umístit nějaký ten zpětný odkaz, určitě to využijte.

Zkuste také maximalizovat rychlost vašeho webu – tedy po všech stránkách třeba ve spolupráci s vaším správcem optimalizovat a umisťovat jen věci, které se relativně rychle načítají. Nezapomeňte také na odkazy uvnitř webu vedoucí vzájemně do jeho jednotlivých sekcí, kategorií a stránek.

Ovlivňující faktory

I když uděláte vše, co jsme výše uvedli, výsledek nemusí být hned ideální. Někdy je potřeba nějakou dobu upravovat a zkoušet různé strategie, než se trefíte přesně do toho, co si v danou chvíli vyhledávač žádá.

Co by ale nemělo být opomenuto jsou například následující aspekty (ale opět je jich mnohem více): klást důraz na responzivní design, kvalitní copywriting a výstižné popisky obrázků, spíše krátké URL adresy, poutavé odkazování, linkbuilding, správné zabezpečení.

Zkrátka musíte jít naproti z hlediska důvěryhodnosti, bezpečnosti a hladkého běhu vaší webové stránky, aby byla co nejvíce „bezbariérová“.

Samozřejmě že placené umístění se tím nevylučuje, ale pokud se vám do reklamy nechce investovat, zkuste to nejdřív svépomocí, která je (skoro) zdarma.

Síla sociálních sítí a další tipy

Sociální sítě, jejich správa, propojování a aktivita na nich, to je další samostatná problematika. Zmínili bychom ale alespoň to, že odkazy vedoucí ze sociálních sítí na váš web mohou být rozhodně prospěšné.

Pokud chcete mít úspěch i tady, je třeba si nastudovat další soubor pravidel a začít je postupně aplikovat. Co je stejné, je publikace relevantního a kvalitního obsahu, pravidelná a konzistentní aktivita a propojení se s důvěryhodnými a hojně sledovanými uživateli.

No a když se vám v rámci SEO nebo jiné marketingové aktivity nebude dařit, vždy můžete využít konzultace nebo jiných služeb profesionála v této oblasti. Nicméně pravděpodobné je, že to dost dobře zvládnete i sami, například s naším nástrojem Auditseo.cz.